نحوه ست کردن مبل با فرش
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

 

مبل و فرش دو کالای اساسی در دکوراسیون منزل به حساب می‌آیند. متضاد بودن یا هماهنگ بودن رنگ و طرح آن می ‌تواند به فضای خانه شما روح ببخشد یا آن را تبدیل به فضایی خسته کننده کند. کمی سلیقه به خرج دهید و مطمئن شوید با این کار روحیه مثبتی در خانه خواهید داشت. برای تغییر دکوراسیون منزل خود تصمیم به خرید مبل یا فرش جدیدی گرفته‌اید؟ اما سردرگم شده‌اید ست کردن مبل با فرش را چگونه انجام دهید. کار چندان سختی نیست اما اگر از راهی پیدا نکردید با مراکز طراحی دکوراسیون هم می‌توانید مشورت کنید.
برای ست کردن با دو المان سروکار دارید. رنگ و طرح. اصراری نیست حتما رنگ مبل و فرش را یکسان انتخاب کنید؛ جدا از بحث هارمونی رنگ‌ها، شما می‌توانید به سراغ طرح‌ها بروید. از یک طرح بر روی فرش یا مبل الگو بگیرید و از آن برای دیگر وسایل استفاده کنید. قالیشویی نوین در این مقاله نکات لازم را برای شما بیان می‌کند که با رعایت کردن آن به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

ست کردن مبل با فرش طرح‌دار

بهترین کار این است که اول طرح فرش خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید هم مبل و هم فرش خود را جدید و نو کنید، ابتدا فرش را انتخاب کنید. فرش، کالای قدرتمندی در دکوراسیون است و می‌تواند با انواع مبل و پرده ست شود. اما به دلیل طرح‌های زیاد ممکن است انتخاب شما را سخت کند. به همین خاطر می‌گوییم ابتدا برای خرید فرش تصمیم‌گیری کنید و خود را از این دوراهی نجات دهید. همچنین یک دلیل واضح دیگر هم برای این موضوع به شما می‌گویم. شما می‌توانید طرح مبل با پارچه دلخواه خود را سفارش دهید، اما سفارش دادن فرش با طرح و رنگ دلخواه هزینه و زمان زیادی را لازم دارد.
پس از انتخاب فرش موردنظر و پهن کردن آن در وسط پذیرایی، حالا نوبت به انتخاب مبل مناسب با طرح و رنگ فرش است. برای ست کردن مبل با فرش طرح‌دار و شلوغ از رنگ‌های ساده کمک بگیرید. به طور مثال رنگ نسکافه‌ای و کرم جذابیت زیادی در دکوراسیون دارند. به خصوص اگر این دو رنگ را برای پارچه مبل انتخاب کرده باشید، حتی طرح فرش شما بیشتر به چشم بیننده می‌آید.
ست کردن طرح کوسن با حاشیه فرش یا قسمتی از طرح فرش بسیار چشمگیر و جذاب است. اما خیلی کم اتفاق می‌افتد که کوسن شبیه به طرح فرش خود پیدا کنید. این هم راهی‌ست!

ست کردن مبل با فرش ساده

اگر طرفدار فرش با طرح‌های ساده هستید، پس دستتان در انتخاب پارچه‌های طرح‌دار برای مبلمان باز است. فرض کنید در فضایی قرار گرفته‌اید که هم طرح فرش ساده است و هم طرح مبل. ممکن است در ابتدا به نظرتان جذاب آید اما پس از مدتی فضا برای‌تان خسته و کسل کننده می‌شود. شما می‌توانید حتی چند طرح فقط بر روی کوسن مبل داشته باشید. تا از بی روح شدن فضا جلوگیری کنید.
یکی دیگر از مسائلی که در ست کردن مبل با فرش باید درنظر بگیرید رعایت هارمونی رنگ بین وسایل است. فکر کنید در فضایی رنگ فرش کاملا ساده یا خنثی باشد، در عوض رنگ مبل از رنگ‌های تند و متضاد انتخاب شود. در این صورت تمام تمرکز چشم بیننده روی مبل است و رخ فرش شما نمایان نمی‌شود.
یک راه جذاب برای ست کردن مبل و فرش، ست کردن رنگ کوسن مبل با بخشی از رنگ‌های فرش است. رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید تا دکوراسیون جذابی برای خود داشته باشید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: